CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, February 23, 2009

diTAG?

19 celcius..
wah.. semakin panas nampaknya.
tapi kadang2 pg2 berkabus.
oh ye.. seperti yang telah dimaklumkan pada post yang lepas, saya akan mengupdate blog ini mengikut mood, tapi tak sangka sgt2 yg mood itu tiba2 hilang dalam masa hampir sebulan.
camne mood itu boleh datang hari ini?
sebab baru kemas2 buku.. baru selak2 buku yang dibeli baru2 ini.. baru ada semangat.. ada org dah bising suruh update!
wah.. x leh jd ni..
utk mencari semula MOOD yg hilang entah ke mana itu, saya kira eloknya saya menulis secara santai pada post kali ini. kebetulan, blog ini telah diTAG oleh salah seorang pengunjung blog ini.
so... berikut merupakan soalan dan jawapannya...


1) Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
nama blog saya sekarang... "Speak French". sebabnya? saje teringin nak menaip tentang asas2 dalam bahasa Perancis. tambah ilmu sendiri, bermanfaat utk pembaca. situasi menang2. =D

2) Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
link blog saya sekarang... http://garderlafoire.blogspot.com. camne boleh timbul idea? saje nak letak nama tu. memang berhajat nak letak link dalam bahasa perancis pun. so, lepas ditimbang itu ini, terhasil la link yg sedia ada ini.. pandai fikir, dalam la dapat dikorek! =D

3) Apakah metod penulisan dalam blog anda?
insyaAllah saya hanya akan menulis yang berkaitan dengan cara mudah untuk belajar bahasa perancis sebab saya sendiri tak reti dan masih tak dapat kuasai bahasa tersebut. belajar sambil menulis diblog. tak salah kn? =D

4) Apakah pendapat anda mengenai blog pelajar Malaysia di Maghribi ini? (kena sebut ikhwan dan akhawat) - Bagi yang bukan pelajar di Maghribi, abaikan soalan ini. Tapi, kalau nak jawab dipersilakan!-
wah... menarik soalan ni. jawapan pada pemilik tag pun saya kira menarik. tapi belum cukup kuat untuk menarik perhatian saya bagi meletakkan jwpnnya. sebabnya? identiti ingin dirahsiakan. harap maklum. yang pasti, saya berbangga menjadi rakyat MALAYSIA. =D

5) Aktif menulis penulisan ilmiah dalam blog tapi kurang aktif di khalayak luar (dakwah)?
secara jujur, saya bukanlah yang selayaknya menjawab soalan ini. apapun, pandangan peribadi saya... blog merupakan cermin kepada diri kita sendiri. pembaca blog akan menilai diri penulis blog drpd cara penulisannya. mahu dikata 'cakap tak serupa bikin'? uhuh.. saya x suka jenis yg aktif menulis diblog, tetapi kurang aktif di khalayak luar. nampak macam pelik! saya suka orang yang jujur dgn diri sendiri.. =D

6) Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?
wah.. pernah! dah terhapus pun. ops.. belum terhapus sepenuhnya, cuma ditutup buat sementara waktu. link tersebut akan digunakan semula pada satu masa yang akan datang. kenapa saya hapuskan blog tersebut? hurm... sebab saya tak suka org mengata bila membaca blog saya. so, baik tutup awal2, drpd menimbun2kan dosa manusia. ehe.. senang cerita, saya tak teringin pun nak jd bahan bualan orang. merajuk? uhuh... mungkin. manusia yang normal itu punyai perasaan apabila dikata. betul x? =D

7) Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ini?
siapa pemilik blog yang mengeTAG saya ini? salah seorang pembaca blog saya. secara jujur, saya amat meminati cara penulisan blognya. santai tapi berilmu. dulu saya x minat sangat warna blognya sebab biru. tapi selepas berwajah baru, (siap berbunga lg) saya kira blognya makin menarik. kelihatan ayu! nge2.. =D

nak pilih siapa untuk diTAG? ehe.. entah. buat masa ni TIADA. sebab saya pun x tau siapa lg yang rajin melawat blog ini. so... sila rajin2 daftarkan diri anda pada sudut invités.. mungkin anda antara yang bertuah utk TAG yang akan datang. (kalau ada la)... =D

sekian..

1 commentaires:

خديجة خليلة said...

Terima kasih atas balasan. Hehe. Orang pertama yang jawab tag kita! Nanti awak buat tag tentang Bhs Perancis tau! Hehe.